Newsletter-srpen 2017
Dunlop SportSmart2 Max - vítězství z testu časopisu Motorrad
Nejnovější pneumatika značky Dunlop se umístila na prvním místě v nezávislém testu výdrže hypersportovních pneumatik šesti značek. Motorrad hodnotí SportSmart2 Max vysoce také za její ovladatelnost, danou nejnovějším dezénem přední pneumatiky. Po překonání 4000 kilometrů a intenzivní zátěži při testu pneumatice zbývalo téměř 60 % její životnosti. Pro Dunlop SportSmart2 Max jde o první výsledek velkého testu od uvedení na trh v březnu roku 2017.
Nezávislý motocyklový časopis Motorrad vyhlásil nejnovější pneumatiku Dunlop SportSmart2 Max za vítěze testu hypersportovních pneumatik v parametru odolnosti a kilometrového proběhu. Vycházel přitom z výsledků náročného, 4000 kilometrů dlouhého testu na území pěti evropských zemí - od Alp až po Pyreneje. Motorrad při testovacím maratonu hodnotil hypersportovní pneumatiky rozměru 120/70 ZR 17 a 190/55 ZR 17 šesti různých výrobců. Všechny je obul na skupinu identických strojů Kawasaki Ninja ZX-10R.
Dunlop se při vývoji nástupce pneumatik SportSmart2 zaměřil na to, aby maximálně využil všech poznatků ze svých úspěchů na FIM Mistrovství světa endurance. Dunlop je mimo jiné partnerem týmů jako Suzuki Endurance Racing Team a GMT94 Yamaha, které zatím slavně zvítězily ve všech závodech letošní sezóny mistrovství.
Motorrad jednoznačně podpořil tvrzení, že Dunlop je na endurance skutečně odborník, když napsal: „Chce-li si někdo pořídit pneumatiku na základě ekonomické úvahy, představuje nová SportSmart2 Max nejlepší volbu. Po ujetí 4000 kilometrů jí stále zbývalo 58,5 % profilu dezénu a v této disciplíně testu byla tedy jasným vítězem.”
Další výsledky testu dokládají, že působivý kilometrový proběh pneumatiky není rozhodně na úkor její výkonnosti. Dezén, směs a konstrukce nové přední pneumatiky Dunlop byly oceněny i za skvělou ovladatelnost. Zvolená konstrukce snižuje deformaci pneumatiky způsobenou odstředivými silami při vysokých rychlostech, speciálně v náklonu, a jak prokázaly testy, zvyšuje životnost předních pneumatik o impozantních 25 %.*
Motorrad dále potěšila ovladatelnost, pohodlné odpružení a příjemná reakce pneumatik SportSmart2 Max, které přinesly nejnovější pneumatice značky Dunlop i po započítání výsledků testu ovladatelnosti a záběru celkové umístění na stupních vítězů.
SportSmart2 Max se při testech ukázala rovněž jako velmi všestranná pneumatika. Všichni testovací řidiči se shodovali v tom, že nabízí daleko snadnější ovladatelnost při nízké rychlosti, takže návdavkem ke své přesvědčivé výkonnosti při vysokých rychlostech se šikovně ovládá i v městském provozu. Při testu za svou řiditelnost dostala o 11 % lepší hodnocení než předchozí generace.
*Interní testy Dunlop Europe, při nichž se srovnávala SportSmart2 Max a původní Dunlop SportSmart2
Cinturato P7 Blue: nová generace ve stopách předchůdce
Pirelli uvedla na trh novou generaci dezénu Cinturato P7 Blue. V roce 2012 to byla první pneumatika na světě, která dosáhla v některých rozměrech hodnocení A jak ve valivém odporu, tak v bezpečnosti (účinnosti brzdění na mokru).
Nová generace rozšířila hodnocení AA na další rozměry a získala další primát: má nejvíce „dvojích A“ ve svém rozměrovém spektru na světě. Hodnocení AA získaly všechny nově uvedené rozměry i některé starší, takže toto prestižní hodnocení dnes nesou téměř všechny rozměry tohoto dezénu. Z nových technologií stojí za pozornost tzv. Low Rolling Technology Package“ (doslova „balíček technologií pro nízký valivý odpor“). Balíček je postaven na systému, který kontroluje jednotlivé fáze vulkanizace. Podle společnosti tento systém reguluje tepelné vstupy tak, aby byly optimálně sladěny pro všechny materiály, které podléhají vulkanizaci. Nárazník s kordy pod úhlem 0º byl rovněž vylepšen a optimalizován tak, aby tlak na styčnou plochu byl co nejrovnoměrnější, což má vliv na brzdné vlastnosti a celkové výkony za všech podmínek. V nové pneumatice se skrývají i zcela nové, patenty chráněné materiály, které dále přispívají k nízkému valivému odporu. Výrobce uvádí, že tyto inovace též prodloužily životnost pneumatiky o 10 %. Předchozí generace P7 Blue byla úspěšná v testech: 11x se umístila mezi prvními třemi a třikrát v testech zvítězila.
Newsletter-červenec 2017

První skupina 23 českých pracovníků závodu NEXEN Tire odcestovala do jihokorejské továrny v Changnyeongu. V rámci tříměsíčního školicího programu se zde seznamuje s výrobním procesem a vyzkouší si pracovní úkony, které se týkají zajištění bezproblémového provozu a údržby.
NEXEN Tire již v roce 2015 obdržela stavební povolení a zahájila výstavbu moderního závodu na výrobu pneumatik v zóně Triangle nedaleko Žatce. První pneumatiky by ze závodu mohly sjíždět v druhé polovině příštího roku. Investor už začal nabírat zaměstnance, do konce roku 2018 jich hodlá přijmout až 500. Postupně chce nabrat až 1 500 pracovníků.
„První skupina 23 nových kolegů z oddělení údržby odcestovala do Jižní Koreje. Budou se školit přímo v továrně NEXEN Tire. Nejdříve se budou seznamovat s výrobním procesem, pak se rozdělí na jednotlivá oddělení, za něž budou v novém žateckém závodě zodpovídat,“ řekla Linda Kostrůnková, personální manažerka společnosti NEXEN Tire a dodává: „Na tuto skupinu bude na podzim navazovat další v počtu 24 kolegů, tentokrát z oddělení výroby, výrobních technologií, kvality a výzkumu a vývoje.“
Nábor do žateckého závodu začal v lednu tohoto roku. Společnost NEXEN Tire v první fázi nabírala zaměstnance na manažerské posty do podpůrných oddělení a technické specialisty z oblasti údržby výrobních a nevýrobních strojů zařízení. „Nyní hledáme nové kolegy na pozice týmových vedoucích v odděleních výroby, výrobních technologií a kvality. Zároveň s tím hledáme vhodné kandidáty do týmu výzkumu a vývoje s vysokoškolským vzděláním, kteří se zaměřují na strojní mechaniku a chemii,“ uzavírá Linda Kostrůnková.
Společnost nabízí uchazečům o zaměstnání příležitost pracovat s nejmodernějšími technologiemi a možnost podílet se na kompletní výrobě pneumatik. Jeden z pracovníků, který je právě na stáži v Jižní Koreji, je týmový vedoucí v údržbě Tomáš Lébr. „Mým budoucím působištěm bude údržba distribučního systému velmi vysokého napětí a vysokého napětí. V Jižní Koreji se školím právě v této oblasti a zkušenosti využiji v novém závodě v Čechách,“ popisuje svoji budoucí roli Tomáš Lébr. Dodává: „V Koreji panuje na pracovišti velká disciplína, loajalita a vzájemný respekt.“
Pneu NEXEN najdete i na našem eshopu. Více zde
ROZHOVOR S KOLEGOU PRO ON-LINE MAGAZÍN A TV WWW.GRIP.CZ
http://www.griptv.cz/2015/09/rozhovor-s-tomasem-z-exprespneu-cz/
Rozhovor s Tomáš Mazáčem z www.EXPRESPNEU.cz
Dnes jsem si povídal s Tomem Mazáčem, spoluzakladatelem eshopu ExpresPneu. Tom je fanda do aut tak jako já, a když jsme se loni potkali na Subaru Days ve Vysokém Mýtě, slovo dalo slovo, pivo dalo pivo a dohodli jsme partnerství mezi GripTV a ExpresPneu.
Tome, jak jsi se dostal autům a pneumatikám?
Trochu oklikou, studoval jsem střední školu obor elektro, ale to mě moc nebavilo, proto jsem pak zvolil vysokou školu se zaměřením na ekonomii a marketing. Když jsme před pěti lety s bráchou založili ExpresPneu, už tehdy jsem věděl, že mě baví komunikovat s lidmi a protože máme v Olomouci s odběrovým místem eshopu i pneuservis, jsem tak trochu pořád blízko autům. Mám rád svižnou jízdu a vše kolem aut, proto jsem ve své práci šťastný.

Kde jste vzali odvahu jít do byznysu, kde je velká konkurence?
S bráchou jsme stále přemýšleli, jak zlepšit služby pro zákazníky, přinést něco nového. Taky jsme už dál nechtěli pod někým pracovat, protože jsme věděli, že sami za sebe dokážeme větší věci a můžeme si rozhodovat po svém. Oba máme rádi auta a komunikaci přes moderní technologie, proto nám nakonec vyplynul internetový obchod s pneumatikami.
Náš pneuservis sídlí nedaleko centra Olomouce, ale ExpresPneu je prioritně eshop, takže z největší části posíláme pneu do celé České republiky, na Slovensko a občas nás najdou i zákazníci z Německa nebo Rakouska. Nejdál jsme pneu posílali do Velké Británie a Litvy.
Zpět k rychlosti, je něco, na co jste hrdí?
Jsme rádi, že můžeme také někoho podpořit, proto sponzorujeme Jana Konečného, který válí se svým BMW v seriálu Czech Drift Series. A na své si proto na našem eshopu přijdou i majitelé sportovních a upravených aut, protože zde najdou, jak disky tak pneu přesně pro jejich plechového miláčka.
Proč bych si měl ve vašem eshopu koupit pneu?
Snažíme se zákazníkům skutečně poradit, přistupujeme k tomu tak, že každý není odborník a netlačíme jen jednu či dvě preferované značky. Někdy je třeba určitá představa o zimních pneu zbytečně přepálená, je to stejné, jako když byste na felicii chtěli sportovní Dunlopky a přitom v zimě najedete jen pár desítek kilometrů. Naopak dennodenní šoféři by měli zvážit kromě ceny i kvalitu, která se jim vrátí delší životností pneu a s tím spojenou bezpečnou jízdou především na mokrých zimních silnicích. Nejdůležitější je zjistit, co náš budoucí zákazník opravdu potřebuje a ujezdí.
Na Moravě máme 5 výdejních míst, kde si můžete pneu rovnou nechat přezout za akční cenu a do ostatních míst ČR zaslíláme pneumatiky již od 35Kč/ks.
Jak jste připraveni na příchod zimní sezóny?
Těšíme se. Našim zákazníkům v Olomouci šetříme čas s výměnou pneumatik za přispění našeho online objednávkového systému. Každý se může už teď dopředu objednat na přezutí a přesně tak ví, kdy bude jeho auto připraveno k vyzvednutí. Nestane se, že budete čekat v řadě a tahle služba je každým rokem populárnější. Na nás je garance přesného času a termínu. Celé to funguje takto (odkazhttp://www.exprespneu.cz/objednavka-pneuservisu)
Jelikož jsou zimní pneu na určitých úsecích povinné od 1. listopadu, ušetříte se s naším objednávkovým systémem pozdějším stresům. A nezapomeňte, že minimální hloubka dezénu je u osobních aut 4mm, u těch nad 3,5 tuny pak 6mm. Takže doporučuju už teď zkontrolovat, v jaké kondici jsou vaše stávající zimní pneumatiky.
Doporučíš nám to nejlepší pro letošní zimu?
Nejvíce se prodávají pneumatiky na vozy nižší střední třídy, jako je Škoda Octavia, VW Golf, Ford Focus a Hyundai i30, tedy rozměr pneu je zde nejčastěji 195/65 R15. Další nejprodávanější rozměry jsou 205/55 R16 a 165/70 R14. Například pro vozy Škoda Fabia II a další menší auta řidiči nejčastěji volí rozměr 195/55 R15. Co se týče výrobce, tady zákazníci volí spíš podle své oblíbené značky. Snažíme se jim ale navrhnout i alternativy. Pro řidiče, který ročně najezdí jen pár tisíc kilometrů je zbytečné utrácet za drahé pneu, které jsou koncipované na nájezd desítky tisíc kilometrů, doporučíme mu levnější variantu, která navíc nabídne lepší vlastnosti na mokré vozovce i nižší hlučnost.
Přesto, jaké značky se v ExpresPneu nejvíc prodávají?
Začnu u těch prémiových, zde vede německý Continental a francouzský Michelin, pokud chcete opravdové odborníky na zimní podmínky, doporučuji zvolit finské specialisty z Nokianu. Seveřané přesně vědí, jak zimní pneumatiky upéct a každým rokem je tato značka oblíbenější.
Kdo by chtěl ušetřit stokoruny, mohl by zvolit jihokorejského prémiového výrobce značky Hankook, tyto pneu si přes svou kvalitu drží skvělou cenu. Ze střední a vyšší střední třídy jsou na odbyt značky opět jihokorejský Kumho, japonský Falken nebo francouzský Kleber.
Pokud najezdíte méně kilometrů doporučuji vybrat si mezi českými Barumkami, slovenskýmiMatadorkami, ale nemusíte se bát ani pneumatik zančky GT Radial, Hifly nebo Imperial.
V poměru cena a výkon u nás vede značka Hankook a z levnějších pak GT Radial, pokud jezdíte hodně na hory, doporučuji jednoznačně Nokiany. Každý zákazník je specifický a je pro něj důležitější jiný parametr, i proto mi můžete zavolat, poradím vám s výběrem. Tel číslo k nám do ExpresPneu je 773 63 03 03.